ceturtdiena, 2014. gada 16. janvāris

Koka mājas Lietuvā

Esmu no tiem, kam vislabāk patīk būt mājās, savā vidē. Un, kaut gan esmu studējusi tūrismu, mani nepavisam neaizrauj ceļošana. 
Bet... augustā braucām 2 dienu ekskursijā uz Lietuvu.
Lieta, kas mani patiesi priecēja ārpus pasākumu programmas - lietuviešu koka mājas. Tā kā man patīk senas lietas un tādas, kas ir ar stāstu, šis brauciens šķita dubultvērts.


Divu dienu laikā, izbraucot milzu apli teju cauri visai Lietuvai, redzēju tikai pāris jaunbūves. Mājas, kuras redzamas pilsētās un ceļa malās, pašas par sevi vien ir apskates vērtas. Izteikti, ka šeit mājiņām saglabāta koka apdare arī tad, ja tās tikušas remontētas vai atjaunotas - ar elegantiem koka logu rāmjiem, raksturīgās košās krāsās, dažādās to variācijās. 

 
 



Bet Traķu pilsētā koka mājas bija viena pie otras! Šeit īpaša pazīme - lielākajai daļai māju galā trīs logi - sev, kungam un Dievam.

 


Jāatzīstas - neesmu ne vienu pašu reizi braukusi uz kādu no Lietuvas tirgiem, lai lēti iepirktos, tāpēc mana Lietuva, iespējams, ir citādām acīm skatīta - kādam varbūt nekas no redzētā nešķiet īpašs. Tomēr kopumā man šī kaimiņu valsts atstāja ļoti labu iespaidu - plašums gan laukos, gan pilsētā, tīrība un sakārtotība. Baznīcas, puķu stādījumi, skulptūras.

Ar baltu skaudību skatījos Vecpilsētu - milzīga, sakārtota, dekorēta un pārsātināta apskates objektiem. Stiklotās daudzstāvu celtnes atrodas otrpus upei - tur it kā būtu cita dzīve.

Atgriežoties, ar citām acīm skatu mūsu Rīgu un pievēršu uzmanību mūsu mājām - cenšos saskatīt saglabātās vai akurāti atjaunotās detaļas - īsta koka apdari, logus, žogus pie sētas.

  
Nākošajā ierakstā par Šokolādes muzeju, bet tam sekos stāsts par Visumu - ko uzzināju Etnokosmoloģijas muzejā Molētā.

2 komentāri:

  1. Jaukas mājas! vēl kāds cilvēks, kam nepatīk ceļot... tādu jau laikam daudz nav mūsdienās, visu laiku domāju, ka es bezmaz vienīgā...:):) (laikam tieši tāpēc man tik daudz jābraukā pie bērniem :) )

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. :) Neesi vienīgā gan! Bet kādreiz tomēr jāsalauž sevi un jāizraujas vai - jāļaujas izraut no ierastās vides.
      Kaut gan... ceļotāji var būt dažādi. - atkarīgs ar kādu mērķi kaut kur dodamies. Ir cilvēki, kuri bijuši daudzās valstīs, bet neko nezina par pašu dzimto Latviju. Reāls piemērs - cilvēks var pastāstīit par ielām Berlīnē, Vīnē un citās lielajās Eiropas pilsētās, bet, dzīvojot Rīgā - piemēram, Āgenskalnā nav bijis nekad. Bet arī tur taču ir ko redzēt un par ko pastāstīt! :)

      Dzēst