pirmdiena, 2012. gada 5. novembris

Koka zirdziņš. Atdzimis no jauna

Jau pāris mēnešus esmu ieslīgusi pamatīgā darbā, lai pildītu kāda Ziemassvētku rūķa milzīgo dāvanu maisu, bet šis tas vēl atlicis nepastāstīts par vasaras darbiem.

Koka šūpuļzirdziņš ir gana sena rotaļlieta - tādi bijuši pat mūsu omītēm. Šajā ilgajā laikā zirdziņš ir dažādi pilnveidojies - gan tehniski, gan materiāli un vizuāli. Manas bērnības dienu modeli, kuru es sauktu par klasiku, ražo vēl šodien!
Kad vecākā meita sasniedza "zirdziņa" vecumu, nopirkām igauņu ražotu zirdziņu - nelakotu, citādāku sejiņu - turklāt krāsotu ar bērnam draudzīgu krāsu. Manuprārt, drošāks mazākiem bērniem, jo šis nešūpojas tik ļoti kā klasiskais zirdziņš. Vēlāk mums tika uzdāvināts arī tāds, bet tas aizceļoja uz lauku māju.
Šoziem igauņu zirdziņš nostāvēja uz balkona - šūpošanās nebija topā, kaut iepriekš ar to aktīvi darbojās gan vecākā, gan vēlāk vidējā meita - ne tikai šūpojās - ar to tika arī šļūkts pa istabām, tas bija arī galdiņa vietā un tas ne reizi vien tika piekrāsots ar zīmuļiem un piešpaktelēts ar plastilīnu. :)
Tā nu zirdziņš, laikapstākļu ietekmē, kļuva nedaudz pelēks un vienu dienu es viņu ieraudzīju atdzimušu no jauna - puķu zirgs!

Zirgs kopā ar mani aizbrauca uz laukiem. Tur to izjaucu, notīrīju visas koka detaļas un tad... no sākotnējās idejas par puķu zirgu, gala rezultātā tas kļuva par Pink pony zirdziņu - rozā zirdziņsalvetes man nopirka vīrs, kad es pēc ilgiem puķainu salvešu meklējumiem jau biju pagurusi.


Kad darbu pabeidzu, secināju, ka gala izpildījums varētu būt kvalitatīvāks, bet tomēr mierinu sevi ar domu, ka dekupāžu izmēģinu pirmo reizi. 
 

Gatavo zirdziņu nolakoju ar īpaši nodilumizturīgu laku, tas gan nedaudz noēda košumu, tomēr zirgs ir daudz labāks kā iepriekš - priecīgs un lietojams!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru