trešdiena, 2012. gada 15. augusts

SiStro mālējumi



Viss top uz vecu durvju pildiņiem. Durvis, kuras tiek pārvērstas, izskatās apmēram šādi - šīm gan oriģināli nav glītās maliņas. Vistīrākā reciklēšana! :)


Manas pirmās gleznas, kas tapa pirms kādiem 6 gadiem, bija zīmētas ar guašu uz maisa auduma un no šodienas skatījuma man šķiet ļoti necilas. Bet vēl pirms tam mani ļoti uzrunāja Degā ar izteiksmīgajām balerīnām un aktiem. Bet vairāk mani uzrunāja tieši viņa skices, ne gatavās gleznas. Vienu uzkopēju uz lina auduma un kādu laiku tā rotāja manas istabas sienu. Tās bildes man vairs nav, toties sāku gleznot savas idejas.
Tā kā man patīk oriģināldarbi it visās jomās, arī savas gleznas veidoju tāpat - no pašas uzņemtām fotogrāfijām.
Tagad izmantoju akrila krāsas. Pirmās, izmēģināšanai, nopirku Jysk'ā. Pamazām ir klāt nākušas labākas tūbiņas no mākslinieku veikala.
Gleznas top dažādi - reizēm es izdrukāju melnbaltu attēlu un skatos tajā, reizēm uz pamata uzzīmēju galvenās vadlīnijas. Dažreiz bilde tiek uzlikta uz datora vai tv ekrāna, lai varu ieskatīties krāsu niansēs, bet ir bijis arī tā, ka bilde ir tikai manā telefonā. Tad glezna top ar telefonu klēpī.

 


Brātūžkalna saulriets. Šī ir pirmā glezna, kurai pamēģināju eļļas krāsas. Žūst jau otro mēnesi.



Magones pie Sveikuļiem. Skats tapis Līgo dienā, lasot Jāņuzāles. Laikam mana mīļākā glezna. Šādu gribētu arī savās mājās.


Kamenes dzīres. Magones ir ļoti dažādas - plānās ziedlapiņas veido teju neskaitāmus krāsu toņus un noskaņu: zieds var šķist auksts, stiklains, cits - absolūti silts un pūkains. Iespējams, šo gleznu papildināšu, uzabošu.


Trīs saulespuķes. Patreiz liekas, ka visgrūtāk nākusī glezna - tajā bija paredzēts tikai augšējais zieds. Mani neapmierināja kompozīcija un ar vairākiem pārviedošanas piegājieniem, galarezultātā nonācu pie šāda skata. Debesis esot par zilām :) - Itālijas saulespuķu laukos tās ir tieši tik zilas.


 Bērza tāss sarkanā sirds. Šis ir savdabīgs un īpašs darbs - pašas lasītas zemenītes, arī pašas veidota cibiņa, bildēts un gleznots. Droši vien arī daļu ogu apēdu.



Ķirbju parāde. Gleznu ar ķirbjiem kopskatā ir neiespējami nofotografēt. Malējais gaišais ķirbis, kurš izskatās kā īsts, vienmēr atstaro gaismu. Tikai fotografējot tieši viņu, tas ļaujas. Īsts modelis. Varbūt jāieliek kādā rāmī viens - lai lepni gozējas?


Manā krājumā ir vēl dažas ziedu gleznas - par tām kādā citā reizē.

3 komentāri:

  1. Ak, magones..... skaistas, man ļoti patīk tā magoņu glezna!!!

    AtbildētDzēst
  2. Tik superīgi!!!
    Es arī ļooti gribu reiz pamēģināt... priekš sevis...

    AtbildētDzēst
  3. Apbrīnoju visus, kas prot zīmēt! Skaisti :)

    AtbildētDzēst