trešdiena, 2012. gada 8. februāris

Dzija. Krāsas

Pagājis kāds laiks, kopš rakstīju par dziju krāsošanu un redzams, ka šī tēma interesē daudzas.
Pavisam nejauši, pateicoties nesenajam Daigas komentāram, kurš bija jāpārskata, ieraudzīju, ka Diāna vēlētos raksta papildinājumu - ja vien papildus nav jautājusi e-pastā un saņēmusi atbildi, jo tajā regulāri iekrīt pa vēstulei no krāsot-gribētājām!

Tātad īsi - kur pērku krāsas - neesmu gan to darījusi vairāk kā gadu, tāpēc informācija var būt neprecīza. Pērku igauņu ražotās ķīmiskās krāsas gan igauņu, gan latviešu izplatītājfirmas fasējumā - atrodamas Āgenskalna tirgū, otrajā stāvā, tajā lielākajā bodītē, kur tirgo saimniecības preces. Otra vieta ir Rīgas Centrāltirgus, kur saimniecības preces sakrautas ārā - krāsas tur pārdod divās vietās, bet bieži nav, jo it kā izpērkot. Un vēl manus krājumus paaaaamatīgi papildināja mamma - Tukumā, t/c Randa rokdarbu veikaliņā - trāpījusi dienā, kad krāsas tikko bija atvestas un tika kārtotas kastītē! Toreiz man tika vesels krāsu paciņu maisiņš! Tukumā krāsas dažreiz esot arī pie tirgus esošajā saimniecības preču veikaliņā, kas uz stūra, pretī stāvlaukumam. Vilnu esmu krāsojusi arī ar batikas krāsām, kuras var atrast mākslinieku veikalos, arī Abakhanā ir redzētas krāsas, bet tās neesmu mēģinājusi. Gribētu atrast krāsas aukstajai krāsošanai, jo ar karsto ir liela ņemšanās ar ūdeņiem un karšēšanu, bet Latvijā tās laikam nav, tāpēc būs jāmeklē ībajā. Re kur, piemērma, kāda igauņu bode pārdod krāsiņas - http://koduturg.com/Crafts.html
Ja reiz par krāsām, tad arī nedaudz par dziju, kuru krāsoju.
Kur pērku dziju krāsošanai - esmu pirkusi gan Klippan saule, gan Vilnas namā, gan braukusi uz Dundagu - Pāci, gan daudz pirkusi Rīgas Centrāltirgū. Šeit gan jāsaka, ka ir dzirdēts, ka tur pirktā dzija bijusi mitra, pat sapelējusi, bijušas neprecizitātes ar svaru, bet man līdz šim nekas no tā nav gadījies, turklāt tante deva atlaides, jo pirku bieži un pa vairākiem kilogramiem vienā reizē. Tirgū pārdod gan dzijas no Latgales, ja nemaldos Kārsavas, gan Limbažiem, viena pārdevēja tirgo Lietuvas dzijas. Kopumā var teikt, ka dzijas ir krāsojušās dažādi, bet noteikti varu apgalvot, ka tieši tirgū pirktās šim procesam padodas vislabāk - nav bijis, ka krāsu neņem vai nokrāsojas nevienmērīgi (kad dzijai ir nekvalitatīvi piejaukumi).
SaistītMans klusais posms dzijas apstrādes jomā ir sarauts un es atkal esmu pārkrāmējusi savus krājumus - man joprojām ir daudz vilnas dzijas un nedaudz arī krāsas, tāpat esmu padarbojusies ar adatām un drīz jau būs atrādāmi darbiņi. Pirmais no tiem būs tamborēta gabaliņu sedziņa.
Aukstajās dienās uzsāku tamborēt jaku, un vēl divas ir pasūtītas - manas meitenes dzijas jau izvēlējušās! Un man prieks, ka divas jakas būs no manis krāsotās dzijas! :)

Gandrīz vienlaikus ar manu dzijīgo krāmēšanos uzzināju par izstādi Daba krāso Dabas muzejā, kurā atklāti krāsošanas noslēpumi. Pieteicos meistarklasei. Ar mammu esam mēģinājušas dažādas mizas un liepziedus. Noteikti izdosies uzzināt ko jaunu!
Šogad esmu nobriedusi atkal pievērsties krāsošanai un ceru, ka izdosies, jo iecerējusi esmu daudz!!! Tie noteikti būs kārtējie eksperimenti gan ar dabas materiāliem, gan ķīmiskām krāsvielām, gan izmantojot dažādu krāsošanas tehniku.

Par darbošanos centīšos savlaicīgi pastāstīt arī šeit! Sekojiet! - ja klusēju - jautājiet!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru