trešdiena, 2011. gada 11. maijs

Drošuma meklējumi turpinās

Te aizsāku tēmu par rotaļlietu drošumu.
Mani drošuma meklējumi turpinās - šoreiz ražotāja apliecinājums, kas nepieciešams, lai es varētu izveidot savu ražotāja apiecinājumu/deklarāciju par kvalitāti. Nez kāpēc process neiet tik raiti, kā tam vajadzētu būt.
Uzņēmumu nosaukumus neminēšu.

Pirmais uzņēmums, pašmāju ražotājs, kas eksportē lielāko daļu savas produkcijas - uz daudzām pasaules valstīm - man atbildēja, ka sertifikācijas dokumenta nav. Šis jautājums tiekot risināts - ja man der, varot izsniegt tehnoloģisko aprakstu konkrētai precei - par ražošanas tehnoloģiju un izjemateriālu.

Kādā citā vietā, kurā ražo un tirgo audumus, situācija solījās būt labāka. Iepriekš sazinājos un noskaidroju, ka jānopērk audums, tad jādodas turpat uz viņu biroju, jāuzrāda kas iegādāts un atteicīgajam produktam sertificētu dokumentu iedos.
Nākamā dienā es šajā veikalā iegādājos preces un dodos uz biroju. Pirmais stop - pie caurlaides, par kuru tālāk arī netiku. Tā kā man nebija zināms cilvēka uzvārds, ar kuru konkrēti jatiekas un caurlaidē man neko nevarēja pateikt, sazinājos telefoniski uz iepriekšējā dienā zvanīto numuru, lai šo uzvārdu noskaidrotu un tiktu pie sava kārotā dokumenta. Telefons tika nodots vairākiem cilvēkiem turpu-šurpu, runāju arī, kā man teica ar vadītāju (kādu - nezinu). Un parādījās nosacījumi - par kuriem iepriekš teica, ka tādi nav. Jābūt reģistrētam, jāraksta iesniegums, kurā norādu - kas esmu, kādam nolūkam izmantošu audumu, jānorāda katra iegādātā auduma veida artikuls, pirkumu apliecinošs dokuments.
Viss skaidrs. Pēc atkārota mana paskaidrojuma, ka es atrodos pie caurlaides ar tikko iegādātiem materiāliem, dokumenti man ir un tūlīt visu varu uzrādīt, un nepieciešamo iesniegumu uzrakstīt, nekas nenotiek. Papildus vajadzēšot uzrādīt labaratorisko rādītāju normas/robežas, kurās man jāiekļaujas: ar piebildi, ka attiecībā uz bērniem(minēju, ka audumus izmantoju rotaļlietām) šie rādītāji ir ļoti stingri un diez vai viņi iekļaujas šajās normās. Bet gultasveļu bērniem taču ražo? Turklāt fonā vadītāja visai nelaipni sāk brēkt sievietei, kas ar mani runā - lai viņa nemaz nenāk un neko neraksta - ja pirkusi preci veikaliņā par pārdesmit latiem, nevis no noliktavas (vairumtirdzniecībā, pirkuma summām virs 500Ls), no dokumentiem neko tāpat nedos. Man šajā reizē atlika tikai pateikties par paskaidrojumiem un doties prom.

Patiesībā nav īsti skaidrs kā es vispār varu (uzsākt) darboties atbilstoši noteikumiem, ja ir jāsapērk prece, turklāt vairumā un tad ar iesniegumu jāiet pēc ražotāja apliecinājuma, kurš izskatīs iesniegumu, un tikai tad dos atbildi vai tas ir vai nav normām atbilstošs un manām vajadzībām derīgs.

Gaidu vēl kādu konsultāciju drošuma jomā, lai noskaidrotu papildus radušos praktiskus jautājumus. Vienīgā cerība, ka šoreiz es saņemšu reālai situācijai derīgas atbildes un kaut kas ir palaists garām. Vai ir kādi izņēmumi, kategorijas vai tamlīdzīgi? Varbūt uz amatnieku, mājražotāju, mikrouzņēmumu attiecināmas citas normās, noteikti kādi darbību raksturojoši apmēri, apjomi, utml.

Novēliet man veiksmi! Paldies! :)

7 komentāri:

  1. Domāju, ka vienkāŗši tas nebūs, jo pamatideja jau ir tos mazos ražotājus ar skaistajām, mīļajām mantām izspiest no tirgus. varbūt ērtāk ir mēģināt Etsy. Man gan nav sajēgas, kas tur notiks ar jūliju. Jo, ka jau rakstīju iepriekš, amerikāņi par šo tēmu satraucās jau pirms gada...

    AtbildētDzēst
  2. No sirds novēlu veiksmi! man jau liekas, ka mūsu valstī jebkuru jautājumu risinot... kā lai to pasaka- neiet gludi! Sēž ierēdņi, sūta viens pie otra... bet varbūt tā tikai mana pieredze. Patiešām- lai veicās!

    AtbildētDzēst
  3. Nezinu, Sintij... Man jau liekas, ka tu pārlieku satraucies par to drošuma štelli. Nu nevis tālab, ka rotaļlietām būtu jābūt fiziski drošām - tas fakts. Taču tik un tā uz katra stūra nopērkami m...sli, kuri plīst piecās minūtēs un krāsoti ar pilnīgi veselībai greizām krāsām... Kas attiecas uz sertificētajiem materiāliem - nu tas izklausās tiešām kā neiespējamā misija - kaut vai pēc šī tava raksta spriežot. Un vēl man allaž liekas - nav tak` tā, ka bērns mājās spēlējas ar rotaļlietām vien - lietā iet pultis, čības, kausi, karotes, visādi štrunti - un visi ir dzīvi un veseli. Tātad kā mammai man visticamāk tiešām ir svarīgi, ka rotaļlieta ir ilgkalpojoša.

    Mans gadījums vispār interesants - sanāk, ka man darboties šīnī jomā būtu jāpārtrauc, jo gatavoju rotaļlietas no reciklētiem materiāliem... Tātad atliek savas rotaļlietas nodēvēyt par interjera priekšmetiem vai kā un tādējādi tās tirgot?...

    AtbildētDzēst
  4. Es nesatraucos - tikai izklāstu situāciju par to, kā man iet drošuma jautājumu risināšanā - tiesa, šoreiz tas ir kas nopietnāks par rakstiņu Pogas! :)
    Tātad - ja man sadarbības partneri brīdina, ka no jūlija, stājoties spēkā jaunajiem noteikumiem, bez atļaujām neko vairs neņems - ir jādomā ko darīt. Ja ir vēlme turpināt darboties (atbilstoši prasītajam!!!) - ir jārisina šis jautājums. Un redz, kas sanāk, kad visu šo sāk šķetināt pēc pilnas programmas!
    Es jau laikam atkārtojos - saprotu to, ka no manis tiek prasīts kvalitiatīvi piešūt, sašūt un citādi savienot lietas un materiālus, lai tas viss turētos kopā.
    Neizprotamākais jautājums ir par konkrētajiem materiāliem - atbildību par tiem es nevaru nest - tikai norādīt ko es izmantoju un kur es tos iegādājos. Un, ja es šeit, uz vietas ražojošā uzņēmumā nevaru iegūt apliecinājumu, jo... seko visi priekšnosacījumi, no kuriem galvenais - esmu mazs pircējs un tādiem neko nedod, tad ko iesākt? Es netieku nekur. Un ne es pati izdomāju, ka šo apliecinājumu visiem materiāliem vajag un man jātaisa paraudziņu mapīte - to pateica konkrēta iestāde. Par to, vai tā tiešām ir, es šobrīd cenšos noskaidrot arī citās šāda veida iestādēs.
    Un galu galā - priecāšos, ja atradīšu atbildes, kādu man derīgu risinājumu, kas neapstādinās manu darbošanos tieši rotaļlietu jomā un varbūt kādam citam rokdarbniekam ieviesīs skaidrību par visu šo.
    :)

    AtbildētDzēst
  5. Turies, Sintij, malacis! Lai veicas!

    AtbildētDzēst
  6. Atliek novēlēt nezaudēt sparu, ticēt, meklēt!
    Es šādu procesu sev papildinātu ar kādu nomierinošu tēju un papildus lutināšanu, jo šāda rakšanās - divi soļi uz priekšu, trīs atpakaļ - ir ne vien fiziski, bet arī morāli nogurdinoši... Malacis, ka dalies ar savu pieredzi, vēlu VEIKSMI!

    AtbildētDzēst
  7. Paldies! Tiešām - turpinu rakties! :)

    AtbildētDzēst