otrdiena, 2011. gada 18. janvāris

Neparasts darbiņš - izpletnis!

Tikko pabeidzu kādu neparastu darbiņu - šuvu izpletni/parašūtu! :)
Nu tāds spečuks neesmu - neviens ar to nelēks! :) - parašūtiņš ceļos uz bēbīšu skoliņu - īpašai rotaļai!
Bet kā es līdz viņam nonācu... ideja man radās uzreiz pēc prasījuma - no astoņām daļām aizkaru auduma uzšūšu lēzenu pusbumbu un vīļu vietās klāt auklas ar riņķiem, lai četriem cilvēkiem ērti šūpot augšā-lejā.
Ielūkojos internetā - lai izvērtētu, vai mana stratēģija ir pareiza - atrodamas pat piegrieztnes, dažādu formu un daļu skaitu! Man vajadzīgais, 8daļīgais gatavs nebija, tad es ķēros pie lietas sava parašūta veidošanai.
Uzzīmēju shēmu mērogā 1:10 - lai viegli varu aprēķināt mērus pēc man vajadzīgā lieluma - diametrā 3 m.










Izveidoju reālu piegrieztni uz vecā-labā, adīto segu žāvējamā paladziņa(tas nu man ir zudis lupatiņās).









Tad nogludināju un griezu aizkaru audumu.
Izmantoju plāno aizkaru audumu - to, kas biezāks, blīvāks, stingrāks, tomēr caurspīdīgs un viegls. Svarīgi bija, lai ar to varētu darboties ilgstoši - un šūpinot aiz auklām, būtu izturīgs. Veikalos ir ļoti daudz skaistu krāsu organzas audumu, bet no manas pieredzes, kas aizkari pie loga izturēja tikai pāris gadus un pēc tam vienkāršī sabira, neriskēju.
Izmērs izpletnim gan samazinājās no 3 m uz 2,4, bet vēl papildus ir auklas, kas kopsummā veido vairāk par 3 m - turot aiz tām, rotaļu telpā vajag pietiekami daudz vietas.

Šuvu kopā košās daļas, gar malu apdares lentu, piešuvu auklas un piesēju koka riņķus.









Bildes gan šoreiz man neraksturīgas :) - vairāk ir par tapšanas procesu un detaļām - nav man tik daudz palīgu, kas palīdzētu pašūpot, lai redzētu formu!!! Bet ar meitu divatā izmēģinājām - parašūtiņš smuki izplešas un tad krīt - kā milzu sēne! :)

2 komentāri:

  1. Bet no aizkarauduma sanāca vēlamais efekts?
    Viņš nav pārāk gaisu caurlaidīgs? Ā, nu jā, bet laikam jau tādu gaisīgu tieši vajag...

    AtbildētDzēst
  2. :) Tu pasteidzies - pirms es rītdien paspēju papildināt ar foto un pastāstīt par izmantoto audumu un gala secinājumiem!
    Bet - jā, darbojas tieši tā, kā vajadzīgs un tika prasīts - caurspīdīgs, gaisīgs, viegls, košs.
    Izmantoju dienas(plāno) aizkaru audumu, kas biezāks, blīvāks un stingrāks. Izpletnis vajadzīgs ilgai lietošanai. Noteikti neder - organza - kaut daudz skaistu krāsu, jo šis audums pie "plivināsanas" ļoti ātri izjuktu, arī auklas neturētos, domāju, pat uz vīlēm. , turklāt manās mājās organza pie loga turējās divarpus gadus - vienkārši gaismas, saules ietekmē sabira - ekoloģiskā! :D
    Tad rīt papildinu rakstiņu!

    AtbildētDzēst