pirmdiena, 2010. gada 25. oktobris

Mana zelta zivtiņa


Zelta zivtiņa - tā es nosaucu manis pēdējo tamborēto lakatu.
Noskatīju ko līdzīgu pagājušā gada pavasarī vienā no interneta lapām, kur tirgojas rokdarbnieki. Arī pati kādu brīdi tur malos, bet kaut kā tā sanāca, ka neko vairāk par malšanos un jauku atsauksmju saņemšanu man panākt neizdevās. Tagad pa laikam tikai ieskatos. Piemēram, etsy.com uzgāju līdz šim neiepazītu zaļo rotu veidošanu - īpaši skaisti un vilinoši ir metāla izstrādājumi no galda piederumiem - dakšiņām, karotītēm - rotas, dažādi dekori. Dakšas jau pieskatītas - brīvākā brīdī esmu nolēmusi palocīt! :) Par šo laikam vēlāk jāsataisa atsevišķu tēmu...
Nu jā un lakats - pareizāk būtu teikt - tā zvīņu raksts, TIK ļoti iepatikās - jautāju meitenei vai varētu iegūt aprakstu. Atbildē saņēmu tikai piedāvājumu pieklājīgai atlaidei - lakats, šķiet, maksāja 99$ un to, ka lakatus tamborē viņas mamma. Es no atlaides atteicos, jo kā rokdarbniecei, vienkārši gribējās pašai ko tādu dabūt gatavu. Meitene vēl pāris reizes uzjautāja vai nevēlos lakatu ar atlaidi. :) Tad atradu, ka vēl citai meitenei lakatā bija tamborēts fragments ar mani interesējošām zvīņam. Šeit atbildi uz lūgumu pēc shēmas nekādu nesaņēmu.
Meklēju aprakstu plašajos interneta krājumos - atcerējos, ka shēma bija kaut kur internetā pazibējusi, bet nevarēju vairs atrast. Tas bija diezgan kuriozi - es ieciklējos uz tām zvīņam un tulkoju visās valodās pēc kārtas un meklēju, meklēju. :) Man izmeta neskaitāmus krokodila un zvīņu lakatu aprakstus visos iespējamos veidos, bet īstā nebija... Manis pašas mēģinājums tikt pie zvīņām bija tuvu īstajai shēmai: kā vēlāk izrādījās - tikai nedaudz nepilnīgs. Un tad es, pēc četru vai piecu mēnešu pārtraukuma, shēmiņu sadabūju - nejauši uzdūros! Tāds prieks! Lakats gan pabeigts tika tikai tagad - regulāri pārcilāts un apmīļots, bet laika bija maz. Tagad šķiet, ka varbūt shēmas atrašana un lakata galiņa notamborēšana bija kulminācija visā šajā pasākumā. Un tā pa vidam vēl citi svarīgi darbiņi - zvīņas tamborējās lēni, dziju ēda daudz. Kaut ņēmu par 2 izmēriem lielāku tamboradatu, kā prasās šai dzijai Angoramatik - lakats ir blīvs. Ļoti silts, neparasts un košs - gala rezultāts man ļoti patīk! Domāju, ka izmantošu šo rakstiņu vēl kādam lakatam, bet tamboradatu ņemšu ļoooti lielu - lai ātrāk virzās uz priekšu un tomēr ir gaisīgāks.

4 komentāri:

  1. Ļoti skaists un neparasts gala rezultāts! Katrā ziņā, katram otrajam tāds lakats noteikti nebūs! :) Forši, Sintija!

    AtbildētDzēst
  2. ... tagad tik beidzot ieskatījos, cik zvērīgs darbs!!! Nu i pacietība bijusi!!!

    AtbildētDzēst
  3. Nu ljoti skaists darbs.Laikam baigi dziju eed? Cik un kaad aapmeeram izgaaja?

    AtbildētDzēst
  4. Izmantoju dziju Agoramatik, 3 fices=300g. Lakatam tas ir diezgan daudz, ņemot vērā gala izmērus - 55*165cm.

    AtbildētDzēst